Caracas

13 juli 2018 - Paracas, Peru

Vanochtend stond de boottocht naar de Ballestas eilanden op het programma. Het was een grote speedboot dus Fréderique en Julian waren helemaal blij. De eerste stop was bij El Candelabro (geoglyph van 200 voor Christus) en toen een stukje verder naar Ballestas. Het eiland staat bekend om zijn unieke vogelsoorten, pinguïns en zeeleeuwen. De zee was rustig en we hebben ook nog eens alle dieren kunnen spotten. De terugweg was een beetje tricky met 1020 de boot af terwijl 1100 uur aan de andere kant van het dorp je bus vertrekt. Waar je dan uiteraard zelf lopend met de koffers heen moet. Maar zelfs dat haalden we net. Na een goed uurtje in de bus kwamen we aan in Ica. Een prachtig hotel midden in de woestijn, net een oase. Je zit hier met meerdere hotels en wat vakantiehuizen op een afgesloten en beveiligde compound. Buiten het hek is een totaal andere wereld.. Het is jammer dat je enigzins 'gevangen' zit maar helaas is het niet anders. Het is schrijnend om te zien hoe groot de verschillende op sommige plekken zijn..

1. Susanne den Heijer:
    13 juli 2018
    Wauw, te gek zeg. Wat een mooie ervaringen weer. Genieten jullie ook?
  2. Tanja:
    13 juli 2018
    😍 leuk om te lezen!!!
  3. Anneke:
    14 juli 2018
    Geweldig maar het is heel veel wel tijd nemen om te genieten hoor.