Hoog, hoger, hoogst 🗻😅

19 juli 2018 - Colca Canyon, Peru

En toen was het tijd om van Arequipa naar de Colca Vallei te trekken. We hadden een soort van Nood busje dat we deelden met een ander gezin met ook 2 kinderen. We zouden die dag, dinsdag, onderweg ons hoogste punt bereiken, 5000 meter. Vanaf daar daalden we weer af tot de hoogte van ons hotel, zo'n 3500 meter. In de bus ging het redelijk, op wat hoofdpijn bij iederen na. Eenmaal bij het hotel vertrokken Arnold en Fréderique nog naar de hotspring, wat achteraf een veredeld verwarmd buitenbad was maar ok. Julian en ik bleven in het hotel omdat we ons niet lekker voelden. Gelukkig maar want Julian moest overgeven. Gelukkig was ie na een nachtje slapen en goed eten weer als vanouds. Met mij ging het helaas minder en viel ik s'avonds flauw vd duizeligheid. Gelukkig was daar Arnold. Na een onrustige koortsachtige nacht, de tabletten uit Nederland en toch elke keer wat kleins eten ook al heb je geen honger, is het weer goed nu. Op wat blauwe plekken vd val na. Ach ja, die kleuren straks mooi paars:-p
Vandaag begonnen we de dag met het zien vd condors. Ze trekken in de loop vd ochtend de vallei uit dmv de thermiek. Onderweg uiteraard vele mooie uitzichten gehad en natuurlijk de lama's, alpacas en vecuna's gezien. Na de lunch was het tijd om te ziplinen. Wat waren de kids enthousiast! We hadden geboekt voor de basislijn heen en weer. De kids deden het tandem. Erna is Fréderique nog met de kinderen uit het andere gezin een lijn hoger en stijler gegaan, de superiour line. Ook weer in tandem want ze is te jong om zelf te remmen. Op de weg terug mocht ze de laatste basislijn terug alleen doen want die werd geremd door het personeel. Wat was ze blij en trots! Na een rondje op de local market nu weer terug in het hotel (1600).
Nu heerlijk chillen en dan morgen (donderdag) om 1030 verder naar Puno :-)
Foto's volgen zodra de Wi-Fi wat beter is!

1. Anneke Sandifort:
    19 juli 2018
    Het zou door hoogteziekte zijn dat jullie niet lekker voelen bij hoogte? Dat heb ik ook meegemaakt in Bolivia. Ik vind het leuk om volgen...
  2. Wendy:
    19 juli 2018
    Wat vervelend dat je je niet lekker voelde...hopelijk trekt het snel weg en kun je weer volop genieten! Waar zouden we zijn zonder onze mannen 🙈
    Wel fijn dat je plekken van de val straks matchen bij je kleding 😂
    Nog een mooie fijne tijd gewenst! 😘
  3. Ester Nulder:
    19 juli 2018
    Fijn dat het wat beter gaat met jou en Julian. Nog een hele fijne reis verder.