Machu Picchu 💜

25 juli 2018 - Machu Picchu, Peru

Na een autorit van 2 uurtjes en de trein van anderhalf uur (Machu Picchu Inca rail) kwamen we maandagmiddag aan in Aguas Calientes. Dat is de plek vanwaar je naar Machu Picchu gaat. De rest van de middag heerlijk rondgestruind, wat souvenirs gekocht, gezellig gegeten, kortom rustig aan gedaan ;-) Vanochtend om 1100 vertrokken we naar de bushalte. Na zo'n 5 kwartier in de rij te hebben gestaan waren we eindelijk aan de beurt. De bus slingert in zo'n 30 minuten met een afstand van 8 kilometer, omhoog de bergen in naar Machu Picchu. Daar aangekomen stond onze gids al klaar. Omdat het mega druk was stelde ze voor meteen bovenaan te beginnen omdat het daar nog enigzins rustig was. En toen was het eindelijk zover; onder ons lag in de zon Machu Picchu.... Wat is het prachtig om te zien en, net als de Chinese muur afgelopen jaar, net zo mooi als op alle foto's en in de boekjes! Na dit wauw moment slingerde we langzaam naar beneden, rustig alles bekijkend. Dat rustig ging vanzelf wel want het was echt erg druk. Toen we weer naar het dorp wilden was de wachtrij voor de bus echt enorm, zo'n 2 uur. Hierdoor hebben we maar besloten de trail te lopen. Hij is iets korter dan 8 km omdat je lopend niet hoeft te slingeren maar een uitgehouwen trap kon nemen. Lees, willekeurig gestapelde stenen van verschillende hoogte. Dit waren zo'n 2000 treden. De kinderen vonden het fantastisch: "Mama, dit is Jumanji in het echt!" Uiteindelijk heeft het ons 2 uurtjes gekost en toen waren we er ook wel weer klaar mee;-)

Nu even chillen, opfrissen, uiteten en morgenochtend weer met de trein en de auto terug naar Cusco.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Johan:
    Wauw!!!!
  2. Daan:
    25 juli 2018
    Eindelijk ben je er geweest! Wat is het mooi he? Terecht een wereldwonder! Veel plezier nog! Groeten vanaf het hete strand in España!
  3. Wilma Hanselaar:
    25 juli 2018
    Iedere keer weer onder de indruk van dit wereldwonder. Ik geniet van je reisverslagen.
  4. Elvire:
    26 juli 2018