Home sweet home

28 juli 2018 - Renkum, Nederland

En toen waren we weer terug, na een reis van 30 uur 😅 Het begon voorspoedig; de taxi was op tijd, de eerste vlucht ook en we stonden in de rij om te boarden. Tot we uit de rij werden gehaald..er was iets mis met de bagage van Julian de Jong.. Arnold en Julian werden meegevoerd en kwamen in een verhoorkamer met de douane en dus de koffer. Wat bleek, manlief, met een grote voorliefde voor stenen, had als souvenir een steen in die koffer wat een beschermd jaren oud fossiel was en Peru niet uit mocht 😅 We wisten dat maar hadden het gecheckt bij de Nederlandse douane app en hij mocht gewoon in Nederland ingevoerd worden. Dat hij Peru echter niet uit mocht, daar hadden we niet bij stil gestaan 😏 Gelukkig bleef het bij een waarschuwing, kregen we geen boete alleen moest de steen jammergenoeg daar blijven. Met een beetje moeite waren we vervolgens net op tijd voor vlucht 1 en met anderhalf uur waren we weer in de hoofdstad Lima. Helaas was er een tekort aan grondpersoneel waardoor het nog tijden duurde voordat we er daadwerkelijk uit konden. Gelukkig zaten we bewust ruim in de overstaptijd. In Lima alles ok en na een kleine 12 uur landden we in Parijs. Ook daar weer op naar de douane. Daar vonden ze dat er iets mis was met mijn rugzak, er kwam namelijk een explosieven waarschuwing, zucht...Waar ik heen ging, vandaan kwam, van plan was, meegenomen had etc. Uiteraard werd de hele tas letterlijk binnenste buiten gehaald.  Uiteraard was er niets aan de hand en konden we, nadat alles eindelijk weer ingepakt was, op naar het laatste vliegtuig.   Helaas was het de dag van het personeelstekort want ook hier moesten we wachten om weg te kunnen. Toen dat eindelijk wel kon hing er onweer boven Parijs en mochten we niet vertrekken. Uiteindelijk hebben we bijna 2 uur stilgestaan op de baan terwijl de vlucht van Parijs naar Amsterdam krap een uurtje is. Maar uiteindelijk kwamen we dan toch rond 2030 op Schiphol aan..zelfs alle koffers waren meegekomen ;-) Toen we de douane door waren, eindelijk eens zonder problemen, stonden daar mn ouders. Erg leuk en lief 💜 Snel even een hapje gegeten en toen met de trein en de auto naar huis. Dat was natuurlijk een sauna na 3 weken alles dicht te hebben gehad. Inmiddels hebben we heerlijk het klokje rondgeslapen, zijn de koffers leeg en de koelkast weer vol. Zelfs alle souvenirs hangen/staan ;-) Nu is het tijd om bij te komen, foto's te bekijken en wie weet alvast voorzichtig te dromen van een volgende bestemming ☺️

1. Anneke:
    28 juli 2018
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Nu lekker nagenieten.
  2. Peter:
    28 juli 2018
    Souvenirs? 🤔
  3. Gerra Konijn van As:
    29 juli 2018
    Fijn dat jullie weer thuis zijn, wat een overgang wat temp betreft, voor Ned ongekend, hier nog geen regen gehad,