Fietstocht door Bangkok

28 juli 2019 - Bangkok, Thailand

Vandaag Bangkok onveilig gemaakt op de fiets. Het was even wennen aan het links rijden en het feit dat niemand zich aan de verkeersregels houdt maar als Nederlander fiets je overal natuurlijk gewoon weg. Gezien de houding in het verkeer vd Thai hebben we Julian met z'n fiets gekoppeld aan Arnold. De eerste stop was bij de bloemen groothandel; het Aalsmeer van Bangkok waar alle bloemen en bloemstukken voor het offeren gedistribueerd worden. Daarna volgde het voeren van schildpadden; je prikt eten aan een stokje en houdt deze net op het water zodat ze met hun kop naar boven komen en het eraf happen. Verder uiteraard een hele zwik prachtige tempels en boeda's, meervallen gevoerd en gevaren op een longtailboat. Na afloop nog snel een taxi genomen naar de 'postzegelmarkt'. Arnold helemaal blij dat het nog net niet allemaal dicht was. Daarna heerlijk afgekoeld in het zwembad. Na het avondeten moest er alweer ingepakt worden want we vertrekken morgenochtend alweer om 0630; op naar Kanchanaburi!