Kanchanaburi

30 juli 2019 - Ban Tai, Thailand

En we hebben weer elektriciteit en Wi-Fi 🥳 Zoals gezegd gisterochtend vroeg vertrokken. De eerste stop was bij de train market; een markt links en rechts van de spoorweg die elke 30 minuten z'n uitgestalde waar binnenhaalt omdat er dan een trein passeert en erna weer vrolijk opnieuw begint, bizar. Vervolgens onze weg vervolgd naar de Hellfire pass; de Birma spoorlijn ten tijde van WW2. Hier  de trail gelopen en het museum bezocht. Ontzettend indrukwekkend. De kinderen waren ook best onder de indruk. Daarna de zinnen verzet in de longtailboat die ons naar onze junglelodge op de river Kwai bracht. Een huisje van bamboe op palen in het water zonder elektriciteit. Wat was het daar prachtig!! Toen we aankwamen was er gelukkig nog even tijd om in de rivier te dobberen. S'avonds eten met olielampjes en in bed luisteren naar de geluiden van de jungle en het kabbelende water. Bij het ontbijt werden we verrast door een olifant!  De volgende ochtend vertrokken we wederom op tijd om naar de watervallen in het National park te gaan. Ontzettend gaaf! Al bijten de vissen geregeld in je tenen en was het een mega klim met een idioot hoge luchtvochtigheid.. Des te groter was de beloning toen je in de watervallen kon zwemmen. Na de watervallen een stukje getreind over de bridge over the river Kwai, onderdeel van de Birma spoorlijn. Eind van de middag geëindigd bij onze lodge voor 1 nacht. Heerlijk de reis van ons afgeschud aan het zwembad met een drankje. Nu even chillen met warm water, elektriciteit en wat 'uitslapen'. Morgen vertrekken we in de loop van de dag naar het station van Ayutthaya om daar om 20:15 de nachttrein te pakken naar Chiang Mai.

1. Claudia:
    Gaaf hoor!
    Groetjes aan uit Canada
  2. Tanja:
    31 juli 2019
    Super leuk om jullie foto's te zien, en nog leuker dat we zoveel herkennen van onze reis!
  3. Liesbeth:
    31 juli 2019
    Wauw wat indrukwekkend allemaal!