Shanghai dag 2.

22 juli 2017 - Shanghai, China

De dag begon met ontbijt in de prachtige Peacockzaal; Fréderique en Julian hebben nog nooit zo goed gegeten s'ochtends ;-)
Gelukkig begonnen we vandaag een beetje te wennen aan het weer, wat net zo 'lekker' was als gisteren. We zijn begonnen bij Yuyuang garden en bazar; één van de weinige oude stukken in de stad met rustgevende tuinen en typisch Chinese spulletjes. Na een late lunch en een afkoelpauze opnieuw de stad in. Dit keer via de Bund sightseeing tunnel (zie filmpje) naar de andere kant van de Bund. Een leuke en snelle manier om onder de rivier te gaan,  mét airco! Daar de Oriental pearl tv tower (die met die bollen) van dichtbij gezien en nog naar de 88e verdieping van JinMao tower geweest. Tot groot plezier van Fréderique en Julian kwamen we onderweg een mega Disneywinkel tegen;-)
Het aantal Europese toeristen ligt laag. Fréderique en Julian zijn dan ook het 8e wereldwonder en worden gevraagd en ongevraagd gefotografeerd. Julian werd zelfs gezoend door een Chinese oma.
Al met al toch 12,5 km gelopen vandaag. Morgen nog een derde en laatste dag Sjanghai en dan maandagochtend met de trein naar stad nummer 2, Peking!

1. Tanja:
    22 juli 2017
    Ziet er geweldig uit! Wat een ervaring.
  2. Elvire:
    22 juli 2017
    Wauw! Traditioneel Chinees en modern westers naast elkaar! Bedankt dat ik via jullie in China kan meekijken.
  3. Mama:
    22 juli 2017
    Ziet er prachtig uit. Fantastisch. Leuk om jullie zo te kunnen volgen.
  4. Willy Hol:
    23 juli 2017
    Geweldig , wat leuk om jullie reis te volgen
    Je breng het ook zo leuk ,
    Lekker genieten ,hele belevenis vooral ook voor de kids
  5. Susanne den Heijer:
    23 juli 2017
    Ongelooflijk mooi! Kan het sfeertje al bijna voelen! (Btw het is 's ochtends....)