Xi'an dag 1-2

28 juli 2017 - Xian, China

Na wederom een prima treinreis, dit keer een reistijd van 6 uur, kwamen we gister begin van de avond aan in ons hotel in Xi'an. Behalve sightseeing hotel; er is een fitnesszaal, zwembad, restaurant, massage/spa/kapper, gamehal, en nog meer, was het even snel eten en op tijd naar bed. Vandaag werden we namelijk om 0800 opgepikt door de taxi om naar het Terracotta leger te gaan! Het weer zat mee, 28 graden en bewolkt. Daar aangekomen zijn er drie hallen/zalen. Een is uit historisch oogpunt zeker interessant qua opgravingen van voorwerpen, maar dat was niet degene waar we al ontzettend veel over gezien en gelezen hadden en waar we voor kwamen. Bij de tweede werd het beter en zagen we een tiental krijgers en paarden. De derde was dan toch echt de zaal waar we naar uitkeken; wat indrukwekkend! Honderden krijgers van allerlei rangen en standen, paarden en wagens. Allemaal op ware grootte. En het bijzondere is, er is er geen één gelijk. Elk figuur heeft net een ander kapsel, gezichtsuitdrukking, plooien in het hemd van z'n uniform etc. En van dichtbij zie je ook hoe gedetailleerd ze zijn. Er zijn nog steeds stukken waar men bezig is met graven. Na de lunch waren we weer terug en zijn we met de kinderen naar het zwembad geweest. Badmutsen zijn er verplicht en die waren gelukkig voor weinig geld te koop. Tussen de foto's vind je Fréderique en Julian met hun prachtexemplaar. Voor het eten zijn Fré en ik naar de spa gegaan voor een Chinese massage; ze was zo benieuwd wat dat nu was! Het was geslaagd, want ze viel bijna in slaap en kon er naar eigen zeggen wel aan wennen:-p
Morgenochtend kunnen we heerlijk rustig aan doen. Om 1330 worden we opgepikt en naar het vliegveld gebracht. Eind van de middag vliegen we dan in anderhalf uur naar Chengdu. Hier volgt de dag daarna het hoogtepunt voor de kinderen, het panda breeding centre!

1. Esther Voet:
    28 juli 2017
    Wauw wat een belevenissen! Veel plezier bij de Panda's :-)