Beijing dag 3

26 juli 2017 - Peking, China

Vandaag was het eindelijk zo ver; de Chinese muur! Eerst gingen we nog even naar de Ming tombes. Prachtige beelden maar in de spoelregen ziet het er allemaal net iets anders uit. Ook geen foto's want het regende echt enorm. Daarna toch echt naar de muur. Normaal is het vanaf de taxi een wandeling van ruim een half uur naar boven. Vanwege de regen van vanochtend was alles echter superglad en vond de gids het met het oog op de kinderen ook best gevaarlijk. We zijn toen met de kabelbaan gegaan, heel vervelend:-p Er moest op de muur nog genoeg gelopen worden. Eenmaal boven was het echt schitterend. Natuurlijk zie je plaatjes en ken je het uit films maar om er dan uiteindelijk met z'n viertjes echt te staan is een geweldige ervaring. We hadden een boeddhistische gids. Elk rupsje onderweg op de muur werd liefdevol aan de kant gezet:-)
Hij vertelde dat we van die blije en lieve  kinderen hadden. Toen ik hem bedankte voor het compliment zei hij: "Dat komt door jullie. Omdat jullie goede ouders zijn, zijn je kinderen blij en gelukkig." Je snapt, mijn dag was meteen goed en toen had ik de muur nog niet eens gezien:-p Op de terugweg zijn we nog even gestopt bij het Olympisch terrein van de spelen in Beijing van 2008. In onze ogen niet heel spectaculair zo na de muur maar ze zijn er erg trots op hier. Morgenochtend vertrekken we weer naar het  treinstation om verder te reizen naar Xian waar het terracotta leger is.

1. Maria van Hoek:
    Een geweldige ervaring
  2. Bé en Gerry:
    26 juli 2017
    Wat een prachtige ervaring om nooit meer te vergeten. Veel plezier nog met de verdere reis (en wij genieten een beetje met jullie mee )
  3. Elvire:
    26 juli 2017
    Wat een indrukken allemaal. Prachtige foto's!
  4. Ester Nulder:
    26 juli 2017
    Gaaf hoor om jullie belevenissen te lezen. Nog heel veel plezier daar.
  5. Susanne den Heijer:
    26 juli 2017
    Wat ontzettend mooi om te zien zeg!!!! Weer of geen weer dit is echt een belevenis, wat zullen jullie mooie herinneringen meenemen de rest van je leven!
  6. Margret:
    27 juli 2017
    Wat leuk allemaal ! Een ervaring om nooit te vergeten. Veel plezier nog en heel leuk om te lezen en zien .
  7. Gerra Konijn van As:
    28 juli 2017
    Wat mooi allemaal, jammer van die regen, en ook dat wij er zo ook van mee kunnen genieten, Jan mag morgen dagje naar huis, kan ik het hem ook laten zien, nog veel mooie dagen