Beijing dag 1 en 2

25 juli 2017 - Peking, China

En toen gingen we met de trein naar Beijing, een rit van een kleine 5 uur en ruim 1300 km. Het was een station en een dienstverlening waar de NS een puntje aan kon zuigen! En ook de treinen waren megaschoon. Eind van de dag kwamen we aan bij de Hutongs (oude authentieke steegjes) waar ons courtyard hotel was. Voor het donker nog snel even het metrostation gezocht voor de volgende dag en een hapje gegeten. Dit kost gemiddeld €12,- voor z'n vieren per avond;-)
Eenmaal terug bij het hotel werden we uitgenodigd door een groepje Chinezen die op vakantie waren in eigen land. Liters thee (je snapt hoeveel moeite dat mij kostte), tig beleefdheden en foto's verder, konden we eindelijk naar de kamer.
Vandaag was het eigenlijk heel Beijing in 1 dag. Morgen staat namelijk de hele dag in het teken van de muur en overmorgen trekken we weer verder. Vandaag 16 km gelopen. Gelukkig wel in 33 graden ipv 42 graden! We begonnen op het Tiannanmen Square, hier worden alle Chinese parades altijd gehouden. En daarna..de verboden stad; tempels, tuinen, uitzicht en prachtige kunst! Jammer dat het interieur veelal verloren is gegaan en als het er al was mocht je het niet betreden. Maar ja, de Ming dynastie stamt ook uit 1648.  Vervolgens door naar Beihai park. Hier heerlijk bootje gevaren. Tenslotte afgesloten met de prachtige Temple of Heaven. Uiteraard stikte het weer van de mensen die op de foto wilden met Fréderique en Julian. Een paar foto's hiervan zal ik ook plaatsen. Nu uitrusten, douchen en op tijd naar bed want morgenochtend om 0730 vertrekken we naar de muur!!

1. Tanja:
    25 juli 2017
    Geweldig! Een hele belevenis. En wat zijn jullie druk!!